Arran d’una petició particular he creat una petita base de dades Microsoft Access (per a versió 2000, suposo que funciona en versions posteriors) per al registre de despeses personals. La cedeixo sota el mateix acord de llicència que regeix aquest blog.
Per fer-la servir cal descarregar-se i descomprimir el fitxer registre de despeses, i començar introduint els grups de despeses (per exemple, “casa”, “cotxe”, “salut”) i després els tipus dins de cada grup (per exemple, “electricitat”, “gas”, “aigua” per al grup “casa”).
Hi ha uns quants informes ja preparats: despeses del mes actual i anterior, de l’any actual i anterior, i comparació dels dos darrers anys.
La idea és que sigui molt fàcil de fer servir per una persona amb poca experiència en informàtica: un cop configurats els tipus i subtipus és suficient introduir les diferents despeses i, quan li interessi, treure els informes amb les dades agregades.
La creació d’aquesta petita aplicació m’ha portat una vintena d’hores de feina. Segurament haurien estat menys (al voltant de 16) si fes servir l’Access més sovint.
Nova versió: El dia 10 al vespre n’actualitzo la versió, incloent validacions més entenedores. En l’Access les restriccions de taules es tradueixen directament en missatges d’error poc inteŀligibles per a usuaris no experimentats. És un problema inherent a l’arquitectura integrada d’accés a dades i presentació. Tal com ho he deixat queda algun punt poc polit, perquè a vegades es presenten dos missatges d’error. Però no tinc més temps per a dedicar-hi fins d’aquí a uns quants dies.
Hola, estava intentant anotar les meves despeses personals i he trobat la teva pàgina pel google, m’he descarregar-me la teva base de dades, però el Winzip no em permet recuperar l’arxiu. Potser ja ha caducat, hehe, la teva entrada és del 2006. Pot ser això?
Tens raó, hi ha algun problema amb el fitxer. L’he comprimit i incorporat de nou, ara a mi m’ha funcionat.
Ho vaig fer amb Access 2000, una mica antic ja, no sé com funcionarà amb versions posteriors. Si mai em sobra temps en faré una versió per a OpenOffice.org.