Sovint agafo taxis a Barcelona, per motius de feina.
Hi hauria d’haver un mètode de votació o classificació que fos totalment inalterable per part del conductor, i que permetés puntuar aspectes com la netedat del vehicle i del xofer, l’acolliment del passatger, la comoditat del trajecte, la manera de conduir, etc. I que, per sota d’un cert llindar, els fessin pagar una multa o els reduissin les tarifes.
Sé que hi ha llibres de reclamacions. No parlo de fets que mereixin constar-hi.
No és just que costi el mateix un trajecte amb professional que ha tingut la delicadesa de dutxar-se que un altre que dissimula la pudor del vehicle -o la personal- amb colònia asfixiant, o que fuma puros al cotxe.
No és just que es cobri el mateix per un trajecte amb aire condicionat i una tapisseria neta que per un trajecte amb un cotxe vell i atrotinat, amb ambient d’oli recremat i unes fundes als seients que fa mesos que no són netejades.
No és just que cobrin el mateix per un viatge tranquil i respectuós amb els passatgers, vianants i altres conductors que per un viatge del tipus “cursa d’obstacles”, canvi de carril, accelerada, frenada, mecangun ara s’ha posat vermell.
No és just ni pel passatger ni pel professional.
Si haig de fer trajectes més o menys llargs (per exemple, quan vaig o vinc de l’aeroport) acostumo a trucar a l’empresa Taxi Mercedes que té dues característiques essencials: tots els cotxes són Mercedes en un estat de revista i els conductors són persones netes, educades i que són conscients que fan un servei.