Avui RENFE ha restablert el recorregut habitual de les línies C1 (i altres) que durant l’agost han anat a parar a l’Estació de França, sense passar per Arc de Triomf, Catalunya ni Sants. Ha tornat a la normalitat, amb totes les de la llei, és a dir, amb problemes (sembla que ha estat una avaria de catenària).
He sentit a la ràdio que a primera hora tot anava bé, i per tant he decidit agafar el tren. Quan hem arribat a El Clot-Aragó ens han dit portaven el tren a l’estació de França per un problema. Bé, he agafat el metro allà mateix, no ha estat massa greu. He vist una forta discussió entre els empleats i vigilants del metro i uns passatgers que es veien obligats a comprar un nou bitllet, tot i que ja havien pagat per anar a la plaça de Catalunya; l’empleat del metro deia que allò era un problema aliè al metro. Tots dos tenien la seva raó, tot i que la RENFE i TMB haurien de tenir establert un protocol de compensació en aquests casos, de manera que no fossin els viatgers els que hagin de comprar el segon bitllet i després reclamar l’import.
A la tornada he agafat el tren a Sants. Ha arribat uns 10 minuts tard, també dins de la normalitat. Una novetat agradable: les pantalles (vies 1 i 2) que anuncien els trens també ensenyen la llista de les properes circulacions. Millora una mica la informació. Ara mateix, de totes maneres, l’estació de Sants fa pena: molta pols a dins, moltes obres a fora.
Finalment, un exercici interessant al tren: explicar a 3 viatgers russos (que només parlen rus) que van a Calella que el tren que han agafat només arriba a Mataró, i que allà han de baixar, esperar un altre tren i continuar el viatge. Sort dels mapes del vagó.